ΣΑΚΤΑ: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΜΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΩΝ ΚΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ

Το τελευταίο διάστημα προβάλλεται στο δημόσιο λόγο μια έντονα πατριωτική-εθνικιστική ρητορεία σε σχέση με το ‘’Μακεδονικό’’, την πιθανή δηλαδή ονοματοδοσία του γειτονικού κράτους της Δημοκρατίας της Μακεδονίας.

Από την πλευρά μας, αντιλαμβανόμαστε πως ιστορικά η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας για αιώνες εκτεινόταν σε μια αρκετά μεγάλη έκταση και περιελάμβανε σημερινά εδάφη του ελληνικού, βουλγάρικου και μακεδονικού κράτους. Με άλλα λόγια, τα σύνορα της γεωγραφικής περιοχής που για αιώνες αποκαλούνταν Μακεδονία υπερέβαιναν κατά πολύ τα σημερινά σύνορα του ελληνικού κράτους. Ως εκ τούτου, το αφήγημα ότι ‘’η Μακεδονία είναι μια και είναι ελληνική’’ είναι ξεκάθαρα αντιδραστικό, σοβινιστικό αλλά και ιστορικά αναληθές.

Σε ό, τι αφορά στο ζήτημα της ονομασίας, η Ελλάδα διατηρεί το δικαίωμα της άσκησης βέτο για την πιθανή ένταξη της Μακεδονίας στο μηχανισμό του ΝΑΤΟ. Το ζήτημα της ονομασίας της αποκαλούμενης και F.Y.R.O.M, που είχε συνταράξει την εγχώρια πολιτική σκηνή και την ευρύτερη ελληνική κοινωνία πριν δυο δεκαετίες, πυροδότησε εκ νέου μια εκστρατεία κρατικών και παρακρατικών μηχανισμών (εκκλησία, εθνικιστικές οργανώσεις, κόμματα, δημάρχους, ΜΜΕ), μια εκστρατεία με ξεκάθαρα αντιδραστικά χαρακτηριστικά που επιχειρούν να παίξουν γι’ άλλη μια φορά το χαρτί του εθνικισμού και της μισαλλοδοξίας. Παρ’ όλη την εθνικιστική φιέστα αντίδρασης στη χρήση του όρου Μακεδονία από τη γειτονική χώρα, αντιλαμβανόμαστε πως η είσοδος της F.Y.R.O.M στο ΝΑΤΟ αλλά και την Ε.Ε είναι στρατηγική επιδίωξη για τη δυτική καπιταλιστική αγορά, τόσο για οικονομικούς, όσο και για γεωπολιτικούς και γεωστρατηγικούς λόγους που σχετίζονται με τον ενδοκυριαρχικό ανταγωνισμό ΗΠΑ-ΕΕ και Ρωσίας στα Βαλκάνια αλλά και τα συμφέροντα της ελληνικής και σλαβομακεδονικής άρχουσας τάξης.

Εκμεταλλευόμενος ωστόσο, ολόκληρος ο εθνικιστικός-πατριωτικός χώρος την αναμπουμπούλα που τεχνηέντως καλλιεργείται για την ονομασία της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, προσπαθεί να συσπειρωθεί και να διεκδικήσει την ύπαρξή του στον πραγματικό κοινωνικό χώρο και χρόνο. Έτσι λοιπόν την Κυριακή 21 Γενάρη πραγματοποιήθηκε συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, με αφετηρία το Λευκό Πύργο για το Μακεδονικό ζήτημα. Αντίστοιχο συλλαλητήριο επαναλήφθηκε την Κυριακή 4 Φλεβάρη στο Σύνταγμα στην Αθήνα. Σίγουρα τα συλλαλητήρια αυτά πλαισιώθηκαν από ένα ετερόκλητο πλήθος κόσμου με διαφορετικά και αντικρουόμενα ταξικά συμφέροντα, καθώς συμμετείχαν σε αυτά από προλετάριοι και προλετάριες μέχρι αφεντικά και παπάδες. Και αυτή ακριβώς η εθνική ‘’σούπα’’ είναι η πιο επικίνδυνη, διότι αποπροσανατολίζει τους από τα κάτω από την ταξική θέαση της κοινωνίας που πρέπει ή θα έπρεπε να έχουν και αμβλύνει τις αντιστάσεις τους μέσω του κυρίαρχου αφηγήματος ότι ‘’είμαστε όλοι Έλληνες και έχουμε όλοι το ίδιο εθνικό συμφέρον’’.

Εξάλλου, τα συλλαλητήρια αυτά οργανώθηκαν από έναν εσμό εθνικιστικών-πατριωτικών οργανώσεων απόστρατων αξιωματικών, από εθνικιστικούς μακεδονικούς συλλόγους και από λοιπούς φασίστες, ενώ ισχυρό παρόν έδωσε και η εκκλησία. Τέτοιες συνάξεις αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία σε λογής λογής φασίστες να διαχύσουν το φασιστικό τους δηλητήριο, να κάνουν αυτό για το οποίο τους χρειάζεται η κυριαρχία, δηλαδή να στρέψουν τον εκάστοτε καταπιεσμένο ενάντια όχι στον καταπιεστή του αλλά ενάντια στο διπλανό καταπιεσμένο. Και τα δυο συλλαλητήρια έδωσαν τον κοινωνικό χώρο σε διάφορους φασίστες να εφορμήσουν εναντίον κινηματικών χώρων, επιτιθέμενοι εναντίον του Ε.Κ.Χ. Σχολείο, πυρπολώντας την κατάληψη Libertatia στη Θεσ/νίκη και επιτιθέμενοι εναντίον του αυτοδιαχειριζόμενου θέατρου Εμπρός στην Αθήνα, όπου αποκρούστηκαν από την περιφρούρηση.

Ένα αντίστοιχο συλλαλητήριο για το όνομα της Μακεδονίας προσπάθησαν να διοργανώσουν και στην Πάτρα διάφοροι εθνικιστές, γεγονός που οδήγησε τον κόσμο του αγώνα σε επαγρύπνηση και σε διάφορες αντιεθνικιστικές δράσεις με κατάληξη τη ματαίωση μέχρι στιγμής του συλλαλητηρίου.

Στο σημείο αυτό δεν μπορούμε να μην κάνουμε μιαν αναφορά στην υποστήριξη που έτυχε το αντίστοιχο συλλαλητήριο στην Αθήνα από μερίδα της αριστεράς αλλά κι εν γένει στην αντιδραστικά πατριωτική στάση αυτής της αριστεράς επί του Μακεδονικού ζητήματος. Πέρα από τις όποιες πιθανές αυταπάτες αυτού του κόσμου περί δήθεν εμβολισμού ή απομόνωσης των εθνικιστικών-φασιστικών φωνών στην περίπτωση του Μακεδονικού, η αλήθεια είναι πως μια τέτοια στάση είναι επικίνδυνη, διότι παρέχει το απαιτούμενο αριστερό άλλοθι στην αναπαραγωγή εθνικιστικών και κρατικών αφηγημάτων κι ως εκ τούτου τη θεωρούμε ξεκάθαρα εχθρική.

Μέσα σε όλη αυτή την σοβινιστική και αντιδραστική αναμπουμπούλα είδαμε πως τα αντιφασιστικά και αγωνιστικά αντανακλαστικά μιας μερίδας της κοινωνίας παραμένουν ιδιαίτερα οξυμμένα. Οργανώθηκαν αντιεθνικιστικές συγκεντρώσεις και πορείες σε Αθήνα, Θεσ/νίκη, Πάτρα και αλλού αλλά και περιφρουρήσεις κινηματικών χώρων και υποδομών ως ανάχωμα στην επέλαση του εθνικισμού και της μισαλλοδοξίας.

Όλοι εμείς οι από τα κάτω των κοινωνιών σε Ελλάδα, Μακεδονία, Τουρκία αλλά και στις υπόλοιπες χώρες δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε μεταξύ μας. Αντιθέτως, ως καταπιεζόμενα κι εκμεταλλευόμενα κοινωνικά κομμάτια έχουμε κοινά συμφέροντα ενάντια στους κοινούς μας καταπιεστές και εκμεταλλευτές, δηλαδή τα κράτη, το κεφάλαιο ένθεν κακείθεν και τους διάφορους υπερκρατικούς καπιταλιστικούς μηχανισμούς. Ως σύγχρονοι πληβείοι και προλετάριοι δεν έχουμε κανένα λόγο να αποδεχόμαστε την κρατική αφήγηση της εθνικής συσπείρωσης, ενότητας και ομοψυχίας και τη διαταξική συνεργασία για το δήθεν καλό του έθνους. Έχουμε όμως χίλιους λόγους να είμαστε αλληλέγγυοι με τα ταξικά μας αδέρφια στις χώρες των Βαλκανίων και των άλλων χωρών. Έχουμε όλους τους λόγους του κόσμου να προβάλλουμε τη διεθνιστική μαχητική αντίσταση κόντρα στη λεηλασία της ζωής μας από το κράτος και το κεφάλαιο αλλά και την κοινωνική αυτοοργάνωση των αναγκών κι επιθυμιών μας και την ταξική μας αλληλεγγύη ανάμεσα στους σύγχρονους πληβείους. Για να βάλουμε το σπόρο για την κοινωνική επανάσταση και να φέρουμε ένα βήμα πιο κοντά έναν κόσμο ισότητας, ελευθερίας και αλληλεγγύης. Τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό και την Αναρχία !

 

ΝΑ ΘΑΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΘΙΣΕΙ Η ΤΑΞΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ !

ΤΑ ΤΑΞΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ Τ’ ΑΦΕΝΤΙΚΑ!

ΚΑΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΔΕ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ – ΚΑΝΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΔΕ ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΕΙ !

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ !

_________________________

ΠΑΜΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 10/3 ΣΤΙΣ 12:00
ΚΑΜΑΡΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

_________________________

Συνέλευση Αναρχικών για την Κοινωνική και Ταξική Αντεπίθεση

Πάτρα, Μάρτης 2018

Advertisements

One response to “ΣΑΚΤΑ: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΜΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

  1. Παράθεμα: ΣΑΚΤΑ: Συμμετοχή στην Παμβαλκανική πορεία διεθνιστικής αλληλεγγύης στη Θεσσαλονίκη – Mpalothia·

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s